Op weg naar de Zebra - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jolien & Diederik Woortman & Lammerse - WaarBenJij.nu Op weg naar de Zebra - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jolien & Diederik Woortman & Lammerse - WaarBenJij.nu

Op weg naar de Zebra

Blijf op de hoogte en volg Jolien & Diederik

03 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Voor ons gevoel zijn we al weken onderweg. We hebben al zoveel gezien en meegemaakt. Zo zijn we gister om 6:30 uur op een boot gesprongen om walvissen te kijken. En met succes! Wat zijn die dieren groot. Ze kwamen heel dicht bij de boot. Als de computer het toelaat plaatsen we er binnenkort een filmpje van.
Het afrikaanse leven begint steeds meer te wennen. We voelen ons veilig op straat en we blijven ons verbazen over sommige vreemde gewoontes.
Denk aan mannetjes die je een parkeerplaats aanwijzen midden op straat en daar dan geld voor willen, er werkgelegenheid wordt gecreeërd door mensen de hele dag met een vlag te laten wapperen om wegwerkzaamheden aan te kondigen, politie die vraagt om je paspoort en als je die zo snel niet kan vinden ze het algauw best vinden en je door laten rijden. En telkens zeggen wij weer tegen elkaar 'this is Africa baby!'

Afgelopen week zijn we elke dag een stukje dichterbij Kaapstad gekomen en gister zijn we geland in een super leuk hostel midden in het centrum van Kaapstad.
Vanmorgen hebben we Peter ontmoet die ons helpt bij het uitladen van de auto. Deze is inmiddels in de haven maar moet nog uit de container worden gehaald. Als alles goed verloopt kunnen we er woensdag in weg rijden.
Wanneer we de auto hebben gaan we richting Namibië. Vanaf dan weten we niet wanneer we weer internet hebben. Maar zodra het kan houden we jullie op de hoogte!:)

• 03 Augustus 2015 - 21:32

Dick Groen:

Heel herkenbaar wat je schrijft over werkgelegenheid.

• 03 Augustus 2015 - 22:05

Dorian:

Wat lijkt mij dat geweldig, walvissen! We waren al blij met zeehonden. Fijn dat jullie je al veiliger voelen en meer gewend raken. Het is toch echt een andere wereld! Hopelijk treffen jullie zebra goed aan.

• 03 Augustus 2015 - 22:20

Joris:

Waauw, klink echt als een andere wereld.
    Op naar de Zebra en hopelijk heeft hij/zij zijn/haar strepen nog niet verloren :-)

• 08 Augustus 2015 - 17:25

Wanda :

Lieve Jolien,
    Wat klinkt dat super zeg! Wat een fantastische reis! Ik krijg heimwee naar Afrika als ik dit lees. Ik heb net de Pyreneeën beklommen, ook een avontuur en zit nu heerlijk met een wijntje in de tuin! Ook niet verkeerd! Geniet er maar lekker van!Liefs,
    Wanda