Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jolien & Diederik Woortman & Lammerse - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jolien & Diederik Woortman & Lammerse - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek

Blijf op de hoogte en volg Jolien & Diederik

12 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is bijna zover, morgen gaan we dan echt op pad met onze Zebra!

Afgelopen week hebben we de auto opgehaald in de haven. Nou opgehaald... De container was gecheckt door de douane dus dan staat normaal gesproken je auto ergens klaar. Maar de douane beambte had op z'n Afrikaans de import goedgekeurd zonder ook maar de container te openen.
Dus wij moesten zelf in 't doolhof van containers opzoek naar onze container en auto. Na anderhalf uur vonden we hem helemaal onderop. Even hier en daar wat verplaatsen en we konden herenigd worden met onze auto :D

Nu zijn we al een paar dagen alles klaar aan 't maken, auto indelen, accu vervangen etc. En in onze daktent aan 't slapen. Maar de tent is al wat ouder dus we schrokken de eerste nacht wakker van condens regen op ons hoofd. Dus wij snel opzoek naar iets om 't plafond mee af te drogen, vinden we een kanten slipje van één van de vorige eigenaren. Lang leve de tweedehands tent!

Nu zijn we in de grote daktentenfabriek aan 't wachten op onze nieuwe op maat gemaakte buitentent en dan rijden we morgen richting Namibië!

Link naar de foto's : https://www.flickr.com/gp/28828557@N06/48g2XZ

• 12 Augustus 2015 - 16:56

Dorian:

Wat een ervaring! Geweldig om te zien hoe ze dat met die containers doen! Een grote magneet toch?
    Veel succes op jullie reis naar Namibië. En Jolien, een kanten slipje is nooit weg!Ik zou het wel even wassen;)

• 12 Augustus 2015 - 22:25

Dick:

Leuk dat Jolien ook een bij de auto passende trui aan heeft :-) Horizontale zebra-style!

• 13 Augustus 2015 - 08:33

Annemarie:

Ja ik ben weer even 'bij gelezen' naar de vakantie, leuk leuk! Het grote avontuur is aardig begonnen, maar kan me voorstellen dat het met auto pas echt als begin voelt! Veel plezier daar in het Afrikaanse land!

• 13 Augustus 2015 - 21:08

Ronia:

Heb net dat filmpje gekeken van de container waar de auto in zat...volgens mij was dat echt de aller aller slechtste plek om m te hebben staan hahaha! ;) Laat mij maar met mijn leedvermaak, ik ben stinkend jaloers! :P Liefs, Ronia.

• 22 Augustus 2015 - 19:49

Cees:

Hoi jodie nou wij hebben net 12 dagen een spanband als scheerlijn gebruikt, oftewel multifunctioneel die dingen. Heel veel succes als jullie echt gaan rijden en eenkusmiescees

• 13 September 2015 - 12:19

Wies :

Haha, dat kanten slipje! Mooi beeld. .