Slow and the furious - Reisverslag uit Chalinze, Tanzania van Jolien & Diederik Woortman & Lammerse - WaarBenJij.nu Slow and the furious - Reisverslag uit Chalinze, Tanzania van Jolien & Diederik Woortman & Lammerse - WaarBenJij.nu

Slow and the furious

Blijf op de hoogte en volg Jolien & Diederik

07 Oktober 2015 | Tanzania, Chalinze

We zijn aangekomen bij Lekope! Lekope is vriend van ons bij wie we vrijwilligerswerk gaan doen. We zullen aankomende 3 weken bij hem (een echte mazai) in het oosten van Tanzania zijn.

Afgelopen weken zijn we door Malawi gereisd en hebben genoten van de mensen en van 't prachtige meer. Malawi ligt om een groot meer heen, Lake Malawi, dus we hebben lekker gekajakt, gesnorkeld en gedobberd bij zonsondergang.
Op wat onze laatste dag in Malawi had moeten worden bleken onze koppelingsplaten totaal versleten. Maar er was geen garage in de buurt dus een handige malawiaan kon ons 't ’wel even fixen'. We hebben drie dagen lang langs de weg gekampeerd en 't lokale dorp goed leren kennen terwijl hij met boomstammen en de 5 sterkste mannen van het dorp onze versnellingsbak heeft verwijderd en koppelingsplaat heeft vervangen. De auto doet 't nu weer, tenminste hij rijdt vooruit, achteruit maakt hij vreemde geluiden.... :s

Dat de auto weer goed vooruit rijdt hebben we gemerkt in Tanzania. We hebben in 2 dagen 4! snelheidsboetes weten te verzamelen. We probeerde ons echt aan de snelheid te houden, maar de borden zijn hier erg onduidelijk of afwezig. Daarnaast is de politie niet te beroerd om geld aan ons te willen verdienen.

Wij stomen hier onze tent uit met 44 graden, geniet van de koelte. Tot snel!
Groeten Jolien en Diederik

Onze route : https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zd8GhuvesNbI.keaPD6ZiByQM

• 07 Oktober 2015 - 21:07

Dorian:

Even rust! Lijkt mij ook weer lekker. Slapen jullie dan nu nog steeds in de tent of nu even niet?
    Wat voor werk gaan jullie doen? Hopelijk redt de auto het nu verder!Succes en spannend hoor bij een echte Masai.

• 07 Oktober 2015 - 21:32

Rene:

Holy smokes! Wat een afstand hebben jullie al afgelegd. Leuk om met jullie mee te lezen.

Werk-ze :)

• 07 Oktober 2015 - 21:34

Dick Groen:

Ik denk dat de auto toch redelijk "op" was toen jullie 'm kochten. Hopelijk gaat het nu goed.

• 08 Oktober 2015 - 13:40

Ronia:

De auto mankeert van alles maar toch rijden jullie als ware snelheidsduivels...life in the fast lane! :D

Liefs Ronia.

• 28 Oktober 2015 - 11:27

Marjon Rath:

hoi Jolien,
    ik geniet elke keer weer van jullie belevenissen en ben stiekum heel jaloers! Ik was al blij dat ik een groep reeën zag bij een fietstocht door het bos, maar dit is natuurlijk niets bij wat jullie zien! Hier is het dus herfstvakantie; weet je nog wat dat is? Heb het heel fijn en ik kijk uit naar het volgende bericht!
    hartelijke groet,
    Marjon

• 09 December 2015 - 15:46

Leo:

Hoi Jolien,

Wat een fantastische reis zijn jullie aan het maken zeg! Vooral die vulkaan in Congo doet mijn geologen hart sneller kloppen. Ik had die vulkaan laatst nog in de les besproken omdat hij zo bijzonder is met een vloeibaar lava meer, en jij bent er gewoon geweest!!!

Nog veel plezier daar en tot volgend jaar....

Groet,

Leo