Kilimanjaro - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Jolien & Diederik Woortman & Lammerse - WaarBenJij.nu Kilimanjaro - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Jolien & Diederik Woortman & Lammerse - WaarBenJij.nu

Kilimanjaro

Blijf op de hoogte en volg Jolien & Diederik

30 Oktober 2015 | Tanzania, Moshi

Het is zo ver, vandaag gaan we beginnen aan onze klim de kilimanjaro op! Op z'n Afrikaans beginnen we rustig met een briefing rond een uurtje of 9:30 en dan gaan we. Over 5 dagen staan we op 5.8 kilometer! Hopelijk.

We klimmen samen met Marc en Arend, twee vrienden van Diederik die zijn inkomenvliegen. Wat heel mooi uitkomt want ze hebben ontbijtkoek en chocoladeletters mee kunnen nemen voor ons :)
Daarnaast hebben ze ook nog wat dingen mee kunnen nemen die een week geleden gestolen waren. Zoals een nieuwe camera en een iPhone. Jolien is daardoor via de telefoon voorlopig niet meer bereikbaar. Geen zorgen met ons gaat alles goed, de spullen waren uit de hotelkamer gestolen toen wij er niet waren.

Twee weken geleden heeft Jolien The real African life meegemaakt. Malaria! Daar wordt hier helemaal niet zo moeilijk over gedaan. Dus na drie injecties en twee dagen rust voelde Jolien zich weer helemaal beter.

Afgelopen drie weken zijn we te gast geweest bij een echte masai familie. Onze tent stond naast een lemen hutje in the middle of nowhere, geen stromend water, geen elektriciteit en zo nu en dan een kudde geiten of koeien die voor wekker speelde.

Op een avond wilden we net beginnen aan het eten toen de buurman langskwam. Hij pakte een stoel en maakte rustig een praatje met Grace (de vrouw van Lekope waar we te gast waren). Blijkt dat z'n dochter aan 't bevallen is en dat ze naar 't ziekenhuis moet maar dat er geen auto is. Wij springen op om de tent in te gaan klappen, maar Grace Grace zegt dat we eerst rustig ons bord leeg moeten eten...

Uiteindelijk hebben we toch snel doorgegeten en de auto klaargemaakt. Jolien achter het stuur, Grace op de versnellingspook, 't zwangere meisje op de bijrijdersstoel en Diederik achterin tussen de bagage en de koelkast. De vliezen van 't meisje (17 jaar) waren al gebroken dus Jolien heeft snel en toch zo hobbelloos mogelijk gereden.
's Nachts is een gezonde zoon geboren die ze Dido hebben genoemd, naar Diederik, maar dat vonden ze een beetje moeilijk uitspreken. Heel bijzonder om dit allemaal mee te maken en nog bijzonderder als er zo'n klein Afrikaans jongetje naar je vernoemd wordt :)

Wij gaan nu inpakken, tot snel!

• 30 Oktober 2015 - 07:41

Dorian:

Wat een verhaal! En wat maken jullie veel mee. Dat vergeten jullie je leven niet meer mee en jullie zullen er altijd over blijven napraten denk ik. Een donkere Diederik in Afrika, nou ja Dido dan. Wat een eer. Een goede klim op die Kili. Kom heel weer terug, maar met een chocoladeletter in je maag gaat dat vast lukken!

• 30 Oktober 2015 - 09:41

Marjon Rath:

Wat een geweldige gebeurtenis! En dan ook nog die malaria!
    Veel succes met het klimmen; ik was eens op 5100m; geen probleem, alleen het klimmen/lopen kostte verschrikkelijk veel moeite! Gaat jullie vast heel goed af! De malaria is tenslotte al overwonnen..

• 30 Oktober 2015 - 17:28

Miescees:

Hoi lieve Jodies leuk om af en toe wat van jullie te lezen,en verleden week ook te horen van Nicoline en Carey.Leuk dat jullie de Kilimanjaro gaan doen veel plezier daarmee en let goed op elkaar en de laatste twee hoogtekilometers rustig lopen groeten en kusmiescees

• 30 Oktober 2015 - 20:54

Ronia:

Ik geniet er enorm van om jullie avonturen te lezen! Het voelt voor mij zo lang geleden dat ik zelf op reis ben geweest...hoewel het opvoeden van de kindjes eigenlijk ook een hele reis is...een soort beklimming van een enorme berg...eigenlijk verschillen onze levens dus niet zoveel haha. Wekenlang maar 4 uur slapen en toch moeten werken voelt vast als een soort malaria...en ik heb zelf met persweeen in een scheurende auto gezeten dus ook dat is me bekend ;) Alle gekheid op een stokje: ik denk aan jullie en begin je stiekem al te missen hoor Jolien! Liefs, Ronia.

• 31 Oktober 2015 - 13:49

Annemarie Lammers:

Ha reizigers,
    Wat een heerlijke verhalen weer, op de malaria en de gestolen spullen na dan. Maar elke dag weer opnieuw kijken wat de dag brengt en nieuwe avonturen tegemoet gaan.
    Veel plezier en succes op de Kilimanjaro, staat ook nog op mijn lijstje... voordat de sneeuw weg is. Ben benieuwd of jullie dit nog zien?!
    Liefs Annemarie