Namibië 2:een kreupele Zebra maakt nog geen zomer - Reisverslag uit Maun, Botswana van Jolien & Diederik Woortman & Lammerse - WaarBenJij.nu Namibië 2:een kreupele Zebra maakt nog geen zomer - Reisverslag uit Maun, Botswana van Jolien & Diederik Woortman & Lammerse - WaarBenJij.nu

Namibië 2:een kreupele Zebra maakt nog geen zomer

Blijf op de hoogte en volg Jolien & Diederik

05 September 2015 | Botswana, Maun

Namibië deel 2: een kreupele Zebra maakt nog geen zomer

Na een weekend te hebben gewacht in Swakopmund, hebben we onze banden laten vervangen en laten kijken naar de koelvloeistoflek. Even kort door de bocht. We hebben inmiddels ook de remleidingen moeten laten vervangen want midden in een nationalpark met gevaarlijke leeuwen en olifanten etc. Deden onze remmen het niet meer.
We moeten dus nog wat extra goed voor ons beestje zorgen.

Vanuit Swakopmund zijn we richting de San people gereden. Ook wel bekent als de bushman die in de Kalahari leven. We hebben daar een ochtend mogen meekijken in hun cultuur. Dansen, muziek maken, jagen, touw maken etc. We weten nu wat ze bij expeditie robinson fout deden: je moet praten tegen vuur. ( zie filmpje )

Vanuit daar zijn we naar Etosha national park gereden waar we veel giraffes, olifanten, impalas, kudu's en onze eerste leeuw hebben gezien!

Daarna zijn we doorgereden naar het noorden van Namibië waar de mensen duidelijk te merken bijna nooit blanke mensen zien. We trokken veel bekijks en er werd veel naar de auto gewezen en naar ons gezwaaid. Toen we 9 uur (!) in de file stonden voor een mond en klauwzeer check, hebben we flink kunnen socializen met de lokale bevolking. Steeds als mensen de auto passeerde hoorde we ze roepen : this is the real Namibia!

Zo als je kunt lezen maken we van alles mee en het wordt lastig om nog te kunnen omschrijven hoe het hier is. Zo'n andere cultuur met verschillende opvattingen over het leven. En toch probeert met name de jongere generatie zich over het apartheidverleden heen te zetten.

Vandaag zijn we aangekomen in Botswana. We zullen hier maar een paar dagen blijven en dan door trekken naar Zimbabwe.

Jullie horen gauw van ons!

Hierbij weer onze route: https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zd8GhuvesNbI.keaPD6ZiByQM&usp=sharing

En de foto's:) https://flic.kr/s/aHskgbc9dD

• 05 September 2015 - 09:57

Dorian:

Wauw wat een mooie foto's! Vooral die met die moeder en kind op die achtergrond. Prachtig!
    Kan mij voorstellen dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je kan schrijven, het is zo'n andere wereld waar je stiekem aan gaat wennen. En nu maar hopen dat zebra geen kuren meer krijgt!

• 06 September 2015 - 14:02

Ronia:

Tsjonge wat een pech...
    Lijkt erop alsof jullie een zebra in de zak hebben gekocht! :P
    Gelukkig maken alle avonturen natuurlijk een hoop goed.
    Liefs, Ronia.