Ter nagedachtenis aan Puku - Reisverslag uit Mfuwe, Zambia van Jolien & Diederik Woortman & Lammerse - WaarBenJij.nu Ter nagedachtenis aan Puku - Reisverslag uit Mfuwe, Zambia van Jolien & Diederik Woortman & Lammerse - WaarBenJij.nu

Ter nagedachtenis aan Puku

Blijf op de hoogte en volg Jolien & Diederik

19 September 2015 | Zambia, Mfuwe

Wat sneller dan normaal een update, want onze startmotor wordt momenteel gerepareerd, dus we hebben tijd over.
Én we hebben weer iets speciaals mee gemaakt:

Gisteren waren we op nachtsafari opzoek naar een luipaard. Na een paar uur hobbelen door 't park vonden we een luipaard :) Hij ging liggen in 't gras terwijl de impala's (hertachtige 1) in de buurt alarm sloegen. De Puku' s (hertachtige 2) begrepen de alarm roep blijkbaar niet. Zo'n twintig minuten stonden de Puku's doodstil op 5 meter afstand van het luipaard. Op 't moment dat ze begonnen te lopen sloeg het luipaard toe en pakte één van de Puku's in de hals. Na een worsteling van een paar minuten blies de Puku z'n laatste adem uit.
Ondertussen hadden de leeuwen en twee hyena' s door dat er een kill had plaats gevonden en ze haastten zich richting 't luipaard om de buit te stelen. Ze konden het luipaard en de prooi niet vinden en passeerden op zo'n 10 meter afstand. Het luipaard kon rustig dineren.

Dit alles gebeurde op geen 2 meter afstand van ons (veilig in de auto).

• 19 September 2015 - 12:50

Opa En Oma Lammerse:

Wat een avontuur zeg. Kijken jullie wel goed uit. Nog effetjes en dan hebben jullie trouwens een geheel nieuwe auto; althans daar lijkt het op. Groetjes en liefs van ons.

• 19 September 2015 - 12:50

Kathelijne:

STOER!!!

• 19 September 2015 - 13:06

Dorian Hendriks:

Jee om dat van zo dichtbij mee te maken! Dat zie je normaal alleen op een film. Lijkt mij best hard binnen komen zo'n kill!

• 29 September 2015 - 21:13

Michael:

Hi Jolien, fantastische verhalen. lekker blijven genieten. Groetjes M en M en kids

• 06 Oktober 2015 - 01:18

Jesse :

Wauw, dan zaten jullie eerste rang!!
    Hopelijk houdt de Zebra het langer vol dan de Puku.

• 05 November 2015 - 16:59

Wies: